Wszystkie produkty marki Garnier na całym świecie są oficjalnie "cruelty free". Marka otrzymała certyfikat przyznawany w ramach programu Leaping Bunny przez Cruelty Free International, wiodącą organizację działającą na rzecz zaniechania testów na zwierzętach oraz wprowadzenia najwyższych standardów w dziedzinie biznesu wolnego od okrucieństwa.
Program Leaping Bunny wymaga od marki drobiazgowego zbadania całego łańcucha dostaw, zarówno wszystkich surowców, jak i poszczególnych składników, pod kątem wykluczenia jakichkolwiek przypadków testowania na zwierzętach. Zatwierdzenia wymagają wszystkie gotowe wyroby danej marki – poszczególne produkty nie podlegają indywidualnemu zatwierdzeniu.
W przypadku marki Garnier certyfikacja wymagała uzyskania deklaracji od ponad 500 dostawców, którzy pozyskują ponad 3 tysiące różnych składników z całego świata. Przez wiele miesięcy Garnier i Cruelty Free International wspólnie pracowali nad zebraniem dowodów i zagwarantowaniem, że każdy produkt z globalnego portfolio Garnier może zostać oficjalnie opatrzony logotypem programu Leaping Bunny organizacji Cruelty Free International – powszechnie uznany znak, świadczący o tym, że produkt został wytworzony w sposób wolny od okrucieństwa. Ten rygorystyczny proces zapewnia, że konsumenci mogą kupować produkty Garnier z pewnością, że spełniają one surowe kryteria programu Leaping Bunny.
Michelle Thew, Cruelty Free International CEO
„Garnier jest globalną marką, którą znają wszyscy. Współpraca i pomoc w zniesieniu praktyk testowania kosmetyków na zwierzętach oraz oficjalne potwierdzenie certyfikatu Cruelty Free International w ramach programu Leaping Bunny, to bardzo ważny moment. Trwało to wiele miesięcy, ale Garnier bardzo dokładnie sprawdził każdego dostawcę i pochodzenie składników, co daje nam całkowitą pewność wyników”.


Adrien Koskas, Garnier Global Brand President
„Garnier jest zaangażowany w wyeliminowanie testów na zwierzętach od 1989 roku. Oficjalna akredytacja organizacji Cruelty Free International w ramach programu Leaping Bunny jest prawdziwym kamieniem milowym i stanowi ważny element naszej strategii Garnier Green Beauty. Dziś Garnier robi kolejny proekologiczny krok w kierunku stania się w pełni zaangażowaną, prawdziwie zrównoważoną, przejrzystą marką, która dostarcza nam wszystkim piękno w zgodzie z naturą”.
Inicjatywa Green Beauty
Badania Garnier zostały zakończone pod koniec przełomowego roku dla marki. W 2020 r. Garnier ogłosił inicjatywę Garnier Green Beauty, której celem jest w pełni kompleksowe podejście do zrównoważonej działalności, wymagającej przekształcenia wszystkich ogniw łańcucha wartości Garnier i radykalnego zmniejszenia wpływu marki na środowisko naturalne.
Nasze zobowiązania






Czy wiesz, że...?
KUPIŁAM PRODUKT MARKI GARNIER, ALE NIE WIDZĘ NA NIM LOGOTYPU LEAPING BUNNY. CZY JEST CRUELTY FREE?
Uaktualniamy nasze opakowania, aby znalazło się na nich logo,ale nie chcemy w tym celu niszczyć opakowań już wyprodukowanych. Dlatego robimy to stopniowo. Proszę się nie martwić, wszystkie nasze produkty (te z logotypem i te bez niego) mają oficjalny certyfikat Cruelty Free International w ramach programu Leaping Bunny.
CZYM JEST CRUELTY FREE INTERNATIONAL I DLACZEGO MARKA GARNIER WYBRAŁA DO WSPÓŁPRACY TĘ ORGANIZACJĘ?
Cruelty Free International działa na rzecz zaprzestania eksperymentów na zwierzętach na całym świecie. Robi to, badając i ujawniając realia życia zwierząt w laboratoriach. Wzywają decydentów, aby wprowadzali zmiany mające na celu poprawienie sposobu, w jaki traktowane są zwierzęta. Są też orędownikami bardziej etycznej nauki i życia wolnego od okrucieństwa.
Program Leaping Bunny organizacji Cruelty Free International to uznawany na całym świecie złoty standard dla branży kosmetyków, środków higieny osobistej i artykułów gospodarstwa domowego. Logo programu to jedyne międzynarodowe logo, które wymaga wdrożenia przez firmę je stosującą, systemu monitorowania dostawców, kontroli łańcucha dostaw pod kątem testów na zwierzętach - aż do poziomu producentów składników, przestrzegania ustalonych zasad dotyczących dat granicznych oraz akceptacji ciągłych niezależnych audytów w celu zapewnienia zgodności we wszystkich wymienionych aspektach.
Z tego powodu uważamy, że program Leaping Bunny daje konsumentowi pewność, że marka robi wszystko, co w jej mocy, aby na bieżąco kontrolować swoją sieć dostaw, i zobowiązuje się do wyeliminowania testów na zwierzętach ze swojego łańcucha dostaw.
DLACZEGO CRUELTY FREE INTERNATIONAL PRZYZNAŁO MARCE GARNIER CERTYFIKAT LEAPING BUNNY AKURAT TERAZ?
Od 1989 r. Garnier jest zaangażowany w tworzenie świata bez testów na zwierzętach, lecz mamy świadomość, że dzisiaj musimy pójść dalej. Dlatego ściśle współpracowaliśmy z Cruelty Free International, aby uzyskać potwierdzenie najwyższych standardów i zapewnić naszych konsumentów na całym świecie, że robimy wszystko, co w naszej mocy, aby działać w sposób wolny od okrucieństwa. Garnier to marka przechodząca prawdziwą transformację, od poprawy naszego wpływu na środowisko po uzyskany właśnie oficjalny certyfikat Leaping Bunny. Podejmujemy wszelkie starania, aby stać się prawidziwie zaangażowaną marką.
NA CZYM POLEGAŁ I JAK DŁUGO TRWAŁ PROCES?
Aby uzyskać status Leaping Bunny, marka musi uzyskać potwierdzenia od każdego dostawcy, które będą następnie regularnie audytowane. Wprzypadku marki Garnier należało uzyskać deklaracje od ponad 500 dostawców, którzy pozyskują dla marki ponad 3 tysiące różnych składników z całego świata. Od wielu miesięcy Garnier i Cruelty Free International współpracowali, aby uzyskiwać te potwierdzenia i zapewnić, że każdy produkt z globalnego portfolio Garnier może być oficjalnie opatrzony powszechnie rozpoznawalnym logiem Cruelty Free International Leaping Bunny.
JAK MOGĘ SPRAWDZIĆ, KTÓRE PRODUKTY MAJĄ CERTYFIKAT CRUELTY FREE INTERNATIONAL?
Wszystkie produkty Garnier na całym świecie są teraz oficjalnie certyfikowane przez Cruelty Free International w ramach programu Leaping Bunny.
Każdy produkt będzie opatrzony logiem Leaping Bunny logo na opakowaniu.
Program Leaping Bunny wymaga od marki drobiazgowego zbadania całego łańcucha dostaw, zarówno wszystkich surowców, jak i poszczególnych składników, pod kątem wykluczenia jakichkolwiek przypadków testowania na zwierzętach. Zatwierdzenia wymagają wszystkie gotowe wyroby danej marki – poszczególne produkty nie podlegają indywidualnemu zatwierdzeniu.
DLACZEGO LOGO LEAPING BUNNY NA OPAKOWANIU JEST ZIELONE, A NIE RÓŻOWE LUB CZARNE JAK ZAZWYCZAJ?
Znak Leaping Bunny, który będziemy stopniowo umieszczać na opakowaniach, został zatwierdzony przez Cruelty Free International. Zdecydowaliśmy się na zielone logo ze względów graficznych i drukarskich.
CZY ZNAK CRUELTY FREE OZNACZA, ŻE PRODUKTY MARKI GARNIER MAJĄ TAKŻE CERTYFIKAT ORGANICZNOŚCI?
Znak Leaping Bunny i certyfikacja organiczna to dwie różne rzeczy. Nasza seria Garnier Bio jest certyfikowana przez ECOCERT w ramach programu Cosmos Organic oraz oficjalnie zatwierdzona przez Cruelty Free International w ramach programu Leaping Bunny.